Като цяло да започна от самото първо впечатление от локацията и намирането на мястото. За тези, които използват обществения транспорт беше по-лесно да стигнат до изложението, отколкото за хората, ползващи собствени коли или мотоциклети (като мен). Ако не знаеш къде отиваш или нямаш навигационна система си напълно изгубен, плюс това нямаше маркировка за паркинга предназначен за гостите на шоуто и другите посетители на Excel. Входът за мотопаркинга не беше почистен, а точно до него имаше строителна площадка, което не е много приятна гледка.
На входа на залата ви посреща охраната и след като си подадете билета и ви бият печат, веднага се разкрива невероятна гледка, която стопля сърцето и ви кара да забравите всеки един проблем от гореизброените, а именно Suzuki-то, с което Кевин Шванц доминираше в MotoGP преди толкова много години. До него бяха наредени Ducati-тата на Капироси и Хага, и в средата нещото, за което повечето от нас бяха дошли там – Yamaha-та на Валентино Роси, с която стана световен шампион през последния сезон.
Започвам да чета описанията на двигателите и за мое учудване освен кубиците им и кой ги е карал, нямаше друга информация, освен за старото Suzuki на Шванц, което за 17-те си години разполага с все още невероятните 245к.с. на 500-кубковия си двигател.
В ляво организаторите бяха сложили BMW и като главна атракция новият S 1000 RR, който ще вкара немците във войната за световната титла в тежка категория, а именно в SBK. Според запознати, след като компанията е била ударена от рецесията, както всички други, е било взето решение да се опитат да стъпят на пазара на спортните мотоциклети, където властват японските и италианските им конкуренти.
Като цяло BMW S 1000 RR впечатлява с дизайн и уникален заден стоп, но предните светлини изглеждат зле и несъразмерни, което ме кара да мисля, че са заложили на нестандартното и в следващия момент очите ми попадат на модела F 800 S, чийто преден фар изглежда точно като светлините на Suzuki GSX-R от недалечните 2001 и 2002 години и до тук с нестандартното. Явно просто е изтичало времето и е трябвало да се вземе решение какво ще стои отпред и накрая, за да няма сърдити са сложили два модела фарове (последното е в кръга на шегата).
Но като двигатели и данни моторът обещава да бъде конкурент. Мощността на агрегата варира от 177 до 194к.с., в зависимост с какво ще го закупите, като спортни добавки, части по него, генерация и т.н. Усещането върху мотора е добро, но ако ръстът ви е под 175см. Поради факта, че съм висок, много малко модели успяха да грабнат вниманието ми.
Моите фаворити определено станаха новата Yamaha R1 и ZX-10R на Kawasaki. И двата мотора ви дават възможност да се почувствате добре. Всичко е прибрано и невероятно, но за разлика от моята R1 2007, новата изглежда по-къса и същевременно е по-удобна с повече място.
Ducati привлече вниманието ми с новия Corse, който разчупи създадения от десетилетия модел на цветова гама и детайли. Те както винаги правят невероятни мотори, които биха се продавали по-добре, ако разликата в цените им с тези на конкурентите не надхвърляше 2 000 лири стерлинги минимум.
Новата CBR1000RR на Honda изгледа нямаше много промени във външния си вид, но това, което видях на таблицата, а именно 208кг. празен, ме изуми и се запитах как така за последните 6 години след CBR954RR, вместо възход, Honda се свлича. А това, че двигателят им беше обявен за най-добър миналата година тук на Острова, за мен лично е малко странно.
Новата Aprilia RSV4 изглежда зашеметяващо до момента, до който се качите на нея и се почувствате сякаш се качвате на 50-кубиков мотопед. Ако не сте 165см. и 60-70кг., то RSV4 не е за вас. На въпросът ми в представителството на Aprilia какво прави компанията, за да задържи клиентите, които са по-големи физичеси, ми отговориха „Нищо”. Дали клиентът има значение вече? Не знам!
За любителите на чопъри и къстъми, Harley-Davidson беше на линия, но се губеше до съседната платформа, на която имаше два къстъм мотоциклета, които събираха погледите на минувачите. Също така имаше два драгстера, които са шампиони във Великобритания и един необикновен мотоциклет (оранжев резервоар, сини калници, номер 5 на муцуната, с надпис HYPERBOLT), приличащ на нещо средно между хибрид и стрийтфайтър с двигател на Ducati. Последният се е състезавал пробно в британския SBK Championship и забележете от 12 старта има 10 победи.
Като цяло, както споделих по-рано с приятели, че ще бъде много шум за нищо, горе долу се оказах прав. Леки промени по дизайна и малко повече коне, които обаче в повечето случаи не може да употребите, поради законите на ЕС и наложените ограничения за скорост, както и факта, че двигателите излизат „удушени” от заводите. Мнението на обществеността е, че мотоизложението се въртеше около Доктора (Валентино Роси), а моята лична оценка по шестобалната система е почти 4.
oh si4ko bih dala i az da bqh tam da gi vidq tiq motori nai ve4e yamahata na rossi no vse pak ninjata si e ninja pone za mene :D:D