В началото на 2010-та почти няма любопитни новини от мотоиндустрията, затова решихме да съставим списък с най-интересните мотоциклети, които ще се появят през годината.
BMW S 1000 RR
С новия си суперспортен байк, баварците целят да навлязат сериозно в този сегмент, където доминират японските мотопроизводители. Машината е оборудвана с 999-кубиков двигател, генериращ мощност от 193к.с. при 13 000об/мин. и максимален въртящ момент 112Нм. при 9 750об/мин.
Honda VFR1200F
Дизайнът на този мотоциклет определено го отличава от останалите, с което той спечели сърцата на много фенове още преди да се появи на пазара. Машината разчита на изцяло нов V4 агрегат, с работен обем 1 237куб.см. Двигателят е с мощност 172,7к.с. при 10 000об/мин. и максимален въртящ момент 129Нм. при 8 750об/мин., като 90% от него е наличен още при 4 000об/мин. VFR1200 е първият мотоциклет в света, който е оборудван със скоростна кутия с двоен съединител.
Yamaha YZF-R6
Модел 2010 на суперспортния байк идва както с нови цветове, така и с оптимизиран 599-кубиков двигател. Агрегатът отново е с мощност 129к.с. при 14 500об/мин. и максимален въртящ момент 65,8Нм. при 11 000об/мин., но промените по него са довели до по-добра работа при средни скорости.
Ducati Multistrada 1200
Универсалният мотоциклет, който притежава качества на спортен байк, турър, ендуро и стрийтфайтър, разчита на L-Twin двигател Desmodromic. Агрегатът е 1198-кубиков, с мощност 150к.с. при 9 250об/мин. и максимален въртящ момент 119Нм. при 7 500об/мин. Моделът разполага с петстепенна трансмисия и DTC тракшън контрол, с възможност за множество настройки при четирите му режима на шофиране - sport, touring, urban и enduro.
Kawasaki Z1000
Цялостно обновеният модел е най-мощният нейкид в продуктовата линия на компанията. Той вече е с още по-привлекателна външност, а двигателят му е изцяло нов, четирицилиндров, с работен обем 1 043куб.см. и мощност 138к.с. при 9 600об/мин.
Mavizen TTX02
Електрическият байк със сигурност е един от най-очакваните модели през тази година. От него ще бъдат произведени 50 бройки, които обаче ще се предлагат само на частни състезателни отбори, срещу сумата от 28 000 евро. Мотоциклетът е оборудван с два електромотора, с обща мощност 120к.с., позволяващи му да развива над 200км/ч.
BMW S 1000 RR
С новия си суперспортен байк, баварците целят да навлязат сериозно в този сегмент, където доминират японските мотопроизводители. Машината е оборудвана с 999-кубиков двигател, генериращ мощност от 193к.с. при 13 000об/мин. и максимален въртящ момент 112Нм. при 9 750об/мин.
Honda VFR1200F
Дизайнът на този мотоциклет определено го отличава от останалите, с което той спечели сърцата на много фенове още преди да се появи на пазара. Машината разчита на изцяло нов V4 агрегат, с работен обем 1 237куб.см. Двигателят е с мощност 172,7к.с. при 10 000об/мин. и максимален въртящ момент 129Нм. при 8 750об/мин., като 90% от него е наличен още при 4 000об/мин. VFR1200 е първият мотоциклет в света, който е оборудван със скоростна кутия с двоен съединител.
Yamaha YZF-R6
Модел 2010 на суперспортния байк идва както с нови цветове, така и с оптимизиран 599-кубиков двигател. Агрегатът отново е с мощност 129к.с. при 14 500об/мин. и максимален въртящ момент 65,8Нм. при 11 000об/мин., но промените по него са довели до по-добра работа при средни скорости.
Ducati Multistrada 1200
Универсалният мотоциклет, който притежава качества на спортен байк, турър, ендуро и стрийтфайтър, разчита на L-Twin двигател Desmodromic. Агрегатът е 1198-кубиков, с мощност 150к.с. при 9 250об/мин. и максимален въртящ момент 119Нм. при 7 500об/мин. Моделът разполага с петстепенна трансмисия и DTC тракшън контрол, с възможност за множество настройки при четирите му режима на шофиране - sport, touring, urban и enduro.
Kawasaki Z1000
Цялостно обновеният модел е най-мощният нейкид в продуктовата линия на компанията. Той вече е с още по-привлекателна външност, а двигателят му е изцяло нов, четирицилиндров, с работен обем 1 043куб.см. и мощност 138к.с. при 9 600об/мин.
Mavizen TTX02
Електрическият байк със сигурност е един от най-очакваните модели през тази година. От него ще бъдат произведени 50 бройки, които обаче ще се предлагат само на частни състезателни отбори, срещу сумата от 28 000 евро. Мотоциклетът е оборудван с два електромотора, с обща мощност 120к.с., позволяващи му да развива над 200км/ч.
Електричката сия бива