През 2011г. Aprilia ще въведе в продуктовата си гама нова версия на модела Dorsoduro, която разполага с 1 200-кубиков двигател и ще се предлага успоредно с по-малкия Dorsoduro 750.
На външен вид Dorsoduro 1200 не се различава съществено от малкия си брат, като е претърпял само леки промени по оптекателите, но затова пък е оборудван с новия V90 двигател, притежаващ множество съвременни технологии.
Агрегатът разполага с електронна система за впръскване на горивото Ride by Wire, течно охлаждане, четири клапана на цилиндър и Twin Spark. Модерните технологии му позволяват да доставя мощност от 130к.с. при 8 700об/мин. и максимален въртящ момент 115Нм. при 7 200об/мин.
Както и при Dorsoduro 750, двигателят е монтиран в рама, чиято основна част е стоманена, а в зоната на опашката е алуминиева. За разлика от по-малкия си брат обаче, Dorsoduro 1200 има напълно регулируемо окачване с марка Sachs.
По отношение на спирачките, Aprilia Dorsoduro 1200 използва отпред 4-бутални радиални механизми на Brembo с 320мм. плаващи дискове, а отзад - еднобутален с 240мм. диск.
За сигурността на водача и пътника пък се грижат ABS, съчетана с технологията ATC (Aprilia Traction Control), регулираща мощността според пътните условия и сцеплението на гумите с настилката.
На външен вид Dorsoduro 1200 не се различава съществено от малкия си брат, като е претърпял само леки промени по оптекателите, но затова пък е оборудван с новия V90 двигател, притежаващ множество съвременни технологии.
Агрегатът разполага с електронна система за впръскване на горивото Ride by Wire, течно охлаждане, четири клапана на цилиндър и Twin Spark. Модерните технологии му позволяват да доставя мощност от 130к.с. при 8 700об/мин. и максимален въртящ момент 115Нм. при 7 200об/мин.
Както и при Dorsoduro 750, двигателят е монтиран в рама, чиято основна част е стоманена, а в зоната на опашката е алуминиева. За разлика от по-малкия си брат обаче, Dorsoduro 1200 има напълно регулируемо окачване с марка Sachs.
По отношение на спирачките, Aprilia Dorsoduro 1200 използва отпред 4-бутални радиални механизми на Brembo с 320мм. плаващи дискове, а отзад - еднобутален с 240мм. диск.
За сигурността на водача и пътника пък се грижат ABS, съчетана с технологията ATC (Aprilia Traction Control), регулираща мощността според пътните условия и сцеплението на гумите с настилката.