Със своите 193к.с., BMW S 1000 RR е трън в очите на японските мотопроизводители, тъй като до момента той беше най-мощният сериен 1 000-кубиков мотоциклет в света.
Японците не могат да търпят да има някой пред тях в това отношение, но финансовите затруднения не им позволяваха да дадат бързо своя отговор. Въпреки всичко, Kawasaki са намерили начин да го направят и ето, че вече имаме нов „крал” при суперспортистите.
На провеждащото се в момента в немския град Кьолн мотоциклетно изложение INTERMOT, японският мотопроизводител представи новото поколение на култовата Ninja ZX-10R, а за да не ви държим в напрежение, веднага ще споменем, че неговата мощност е точно 200к.с.
Байкът е получил всички най-нови технологични решения, а от Kawasaki твърдят, че е проектиран и разработен така, че да засили още повече тръпката от карането на истински супербайк.
Kawasaki Ninja ZX-10R 2011 разполага със системата за контрол на сцеплението S-KTRC и спортен ABS тип KIBS, комуникиращ директно с ECU-то. Последният се прилага за първи път при мотоциклет, а благодарение на него спирачното усилие се определя с много голяма точност и се повишава още повече стабилността на машината.
Спортният байк е с 35мм. по-къс и с 20мм. по-нисък от своя предшественик, а седалката му е позиционирана със 17см. по-ниско. Въпреки това обаче, междуосието е нараснало с 10мм., с колкото се е увеличил и пътният просвет. Теглото на мотоциклета е 198кг. без ABS системата, която пък тежи само 3кг.
Рамката на Ninja ZX-10R 2011 е напълно нова и е изработена изцяло от алуминий, като се сглобява от седем елемента. От същия материал е и задният шарнир, при който обаче елементите са три. Вилката е 43мм. с марка BPF, а задното окачване е с амортисьор Ohlins, разработен специално за този модел.
За външния вид на новия байк е излишно да споменаваме, че граничи със съвършенството. Дизайнът е изпълнен със заострени и агресивни елементи, а предното стъкло е скъсено, за да се освободи място за дневните LED светлини и въздушния отвор в средата, играещ ключова роля за високата производителност.
Но да си дойдем на думата или по-точно на новия четирицилиндров 998-кубиков двигател, доставящ рекордните за момента 200 коня, които са на разположение при 13 000об/мин. Максималният му въртящ момент пък достига 114.3Нм. при 11 500об/мин.
В сравнение с агрегата на старото Kawasaki Ninja ZX-10R, новият е по-лек и работи много по-гладко. Капацитетът на airbox-а е увеличен от 8 на 9 литра, а новият въздушен филтър е почти с 50% по-ефективен, като ключова роля за това играе въздушният отвор между двата фара на мотоциклета, преминаващият през който въздух създава естествена турбина, както е и при немската машина BMW S 1000 RR.
Японците не могат да търпят да има някой пред тях в това отношение, но финансовите затруднения не им позволяваха да дадат бързо своя отговор. Въпреки всичко, Kawasaki са намерили начин да го направят и ето, че вече имаме нов „крал” при суперспортистите.
На провеждащото се в момента в немския град Кьолн мотоциклетно изложение INTERMOT, японският мотопроизводител представи новото поколение на култовата Ninja ZX-10R, а за да не ви държим в напрежение, веднага ще споменем, че неговата мощност е точно 200к.с.
Байкът е получил всички най-нови технологични решения, а от Kawasaki твърдят, че е проектиран и разработен така, че да засили още повече тръпката от карането на истински супербайк.
Kawasaki Ninja ZX-10R 2011 разполага със системата за контрол на сцеплението S-KTRC и спортен ABS тип KIBS, комуникиращ директно с ECU-то. Последният се прилага за първи път при мотоциклет, а благодарение на него спирачното усилие се определя с много голяма точност и се повишава още повече стабилността на машината.
Спортният байк е с 35мм. по-къс и с 20мм. по-нисък от своя предшественик, а седалката му е позиционирана със 17см. по-ниско. Въпреки това обаче, междуосието е нараснало с 10мм., с колкото се е увеличил и пътният просвет. Теглото на мотоциклета е 198кг. без ABS системата, която пък тежи само 3кг.
Рамката на Ninja ZX-10R 2011 е напълно нова и е изработена изцяло от алуминий, като се сглобява от седем елемента. От същия материал е и задният шарнир, при който обаче елементите са три. Вилката е 43мм. с марка BPF, а задното окачване е с амортисьор Ohlins, разработен специално за този модел.
За външния вид на новия байк е излишно да споменаваме, че граничи със съвършенството. Дизайнът е изпълнен със заострени и агресивни елементи, а предното стъкло е скъсено, за да се освободи място за дневните LED светлини и въздушния отвор в средата, играещ ключова роля за високата производителност.
Но да си дойдем на думата или по-точно на новия четирицилиндров 998-кубиков двигател, доставящ рекордните за момента 200 коня, които са на разположение при 13 000об/мин. Максималният му въртящ момент пък достига 114.3Нм. при 11 500об/мин.
В сравнение с агрегата на старото Kawasaki Ninja ZX-10R, новият е по-лек и работи много по-гладко. Капацитетът на airbox-а е увеличен от 8 на 9 литра, а новият въздушен филтър е почти с 50% по-ефективен, като ключова роля за това играе въздушният отвор между двата фара на мотоциклета, преминаващият през който въздух създава естествена турбина, както е и при немската машина BMW S 1000 RR.
КОЛЕГА СПОКОЙНО ,ЧАКАЙ ДА ГО ПРОБВАМЕ МОТОРА НА ЧЕРТАТА И ТОГАВА ШЕ ВИДИМЕ КОЛКО Е БЪРЗ ТАКА НА ХАРТИЯ Е ЛЕСНО, И ДА ГО ВИДИМЕ В СУПЕР БАЙКА ,СПОКОЙНО!!! И ИМА ЛИ НЯКОЙ ПРЕДСТАВА КОЛКО КОНЯ Е НА ЗАДНОТО КОЛЕЛО НЕ НА ДВИГАТЕЛЯ !?