По време на изложение за класически мотоциклети във Великобритания, което ще се проведе през месец април, ще бъде представен мотор на компанията Hildebrand & Wolfmuller, който ще бъде продаден на търг от Bonhams.
Аукционната къща се надява да вземе за него около 60 000 лири стерлинги, въпреки че екземплярът е покрит изцяло с ръжда. Причината е, че машината е произведена през далечната 1895г., което означава, че тя е на цели 115 години.
Мотоциклетът е един от общо 800-те произведени от този модел до 1897г., когато е свален от конвейра, поради слаб интерес към него, породен от високата му цена. За последно той е използван през 30-те години на миналия век.
Редкият модел е оборудван с четирицилиндров двигател, с работен обем 1 488куб.см. и водно охлаждане. Мощността на агрегата е 2,5к.с. и се достига при 240об/мин., а максималната скорост, която може да развие мотоциклетът е 48км/ч.
Моделът на Hildebrand & Wolfmuller е разработен и патентован през 1894г., но производството му е стартирало година по-късно. Негови създатели са немските дизайнери Хайнрих и Уилям Хилдебранд, като за проекта са им помагали авиоинжинерът Алоис Волфмюлер и неговият механик Ханс Гисенхоф.
Аукционната къща се надява да вземе за него около 60 000 лири стерлинги, въпреки че екземплярът е покрит изцяло с ръжда. Причината е, че машината е произведена през далечната 1895г., което означава, че тя е на цели 115 години.
Мотоциклетът е един от общо 800-те произведени от този модел до 1897г., когато е свален от конвейра, поради слаб интерес към него, породен от високата му цена. За последно той е използван през 30-те години на миналия век.
Редкият модел е оборудван с четирицилиндров двигател, с работен обем 1 488куб.см. и водно охлаждане. Мощността на агрегата е 2,5к.с. и се достига при 240об/мин., а максималната скорост, която може да развие мотоциклетът е 48км/ч.
Моделът на Hildebrand & Wolfmuller е разработен и патентован през 1894г., но производството му е стартирало година по-късно. Негови създатели са немските дизайнери Хайнрих и Уилям Хилдебранд, като за проекта са им помагали авиоинжинерът Алоис Волфмюлер и неговият механик Ханс Гисенхоф.
За това и 5лв. няма да дам