Японският мотопроизводител Yamaha съживи името Super Tenere, с което е наречен новият спорт-туринг модел на компанията, влизащ в директна битка с популярното BMW R 1200 GS.
Двигателят на новата Yamaha Super Tenere е четиритактов, четириклапанов, 1 199-кубиков. Той има два паралелно разположени цилиндъра, с диаметър 98мм., електронен контрол на дроселовите клапи, ABS и система за контрол на триенето. Агрегатът е с мощност 110к.с. при 7 250об/мин. и максимален въртящ момент 114,1Нм. при 6 000об/мин., а компресията му е 11:1.
Yamaha Super Tenere разполага също със системата D-Mode, която позволява каране в режими S (Sport) и Т (Touring). Първият предлага по-голяма производителност, като реакцията при подаване на газ е по-бърза, докато при втория управлението е по-гладко и меко.
Мотоциклетът е с дължина 2 250мм., широчина 980мм., а височината му е 1 410мм. Разстоянието между двете оси е 1 540мм., минималният просвет – 205мм., седалката може да се наглася на височина от 845 до 870мм., резервоарът е с обем 23л., а когато той е зареден до горе, теглото на машината е 261кг.
Предното окачване на Yamaha Super Tenere представлява напълно регулируема обърната телескопична вилка, а задното е регулируем моноамортисьор. Отпред спирачната система е с два 310мм. диска, а отзад - с един 282мм. Колелата пък са съответно 17 и 19-инчови.
Новата Yamaha Super Tenere е оборудвана с повечето високотехнологични системи на компанията, подобряващи сигурността, динамиката и комфорта, но мотоциклетът има един недостатък и това е неговата цена.
Моделът ще се предлага в Европа срещу 15 300 евро, което го превръща в най-скъпият в неговия клас, след Ducati Multistrada S с ABS, чиято цена е 16 200 евро. За сравнение BMW R 1200 GS с ABS може да бъде ваш срещу 12 320 евро.
Двигателят на новата Yamaha Super Tenere е четиритактов, четириклапанов, 1 199-кубиков. Той има два паралелно разположени цилиндъра, с диаметър 98мм., електронен контрол на дроселовите клапи, ABS и система за контрол на триенето. Агрегатът е с мощност 110к.с. при 7 250об/мин. и максимален въртящ момент 114,1Нм. при 6 000об/мин., а компресията му е 11:1.
Yamaha Super Tenere разполага също със системата D-Mode, която позволява каране в режими S (Sport) и Т (Touring). Първият предлага по-голяма производителност, като реакцията при подаване на газ е по-бърза, докато при втория управлението е по-гладко и меко.
Мотоциклетът е с дължина 2 250мм., широчина 980мм., а височината му е 1 410мм. Разстоянието между двете оси е 1 540мм., минималният просвет – 205мм., седалката може да се наглася на височина от 845 до 870мм., резервоарът е с обем 23л., а когато той е зареден до горе, теглото на машината е 261кг.
Предното окачване на Yamaha Super Tenere представлява напълно регулируема обърната телескопична вилка, а задното е регулируем моноамортисьор. Отпред спирачната система е с два 310мм. диска, а отзад - с един 282мм. Колелата пък са съответно 17 и 19-инчови.
Новата Yamaha Super Tenere е оборудвана с повечето високотехнологични системи на компанията, подобряващи сигурността, динамиката и комфорта, но мотоциклетът има един недостатък и това е неговата цена.
Моделът ще се предлага в Европа срещу 15 300 евро, което го превръща в най-скъпият в неговия клас, след Ducati Multistrada S с ABS, чиято цена е 16 200 евро. За сравнение BMW R 1200 GS с ABS може да бъде ваш срещу 12 320 евро.