Изпълнителният директор на Dorna Sports, Кармело Еспелета, обяви официално някои от новите промени в правилника на MotoGP, влизащи в сила през 2012-та година, според които в Кралския клас вече ще участват мотоциклети с работен обем до 1 000куб.см.
В началото на 2010-та ще бъде разпространен пълният списък с всички нови правила, но основното си остава въвеждането на 1 000-кубикови агрегати, като стана ясно също, че те няма да могат да разполагат с повече от 4 цилиндъра, чиито диаметър пък не трябва да е по-голям от 81мм.
Хронология на промените в ограниченията на двигателите в Кралския клас на MotoGP:
2002г. – от двутактови 500-кубикови двигатели се преминава към четиритактови, с работен обем до 990куб.см.
2007г. – максималният работен обем на агрегатите е намален от 990 на 800куб.см.
2009-2010г. – въвежда се ограничение на максималния брой двигатели, използвани за един сезон (максимум 6 през 2010-та)
2012г. – максималният работен обем се увеличава на 1 000куб.см., като броят на цилиндрите е ограничен на 4, с диаметър до 81мм.
В началото на 2010-та ще бъде разпространен пълният списък с всички нови правила, но основното си остава въвеждането на 1 000-кубикови агрегати, като стана ясно също, че те няма да могат да разполагат с повече от 4 цилиндъра, чиито диаметър пък не трябва да е по-голям от 81мм.
Хронология на промените в ограниченията на двигателите в Кралския клас на MotoGP:
2002г. – от двутактови 500-кубикови двигатели се преминава към четиритактови, с работен обем до 990куб.см.
2007г. – максималният работен обем на агрегатите е намален от 990 на 800куб.см.
2009-2010г. – въвежда се ограничение на максималния брой двигатели, използвани за един сезон (максимум 6 през 2010-та)
2012г. – максималният работен обем се увеличава на 1 000куб.см., като броят на цилиндрите е ограничен на 4, с диаметър до 81мм.