Инженерите на Bosch не си дават и ден почивка, що се отнася до подобряване на сигурността на превозните средства. Наскоро от немската компания разкриха информация за последното поколение на ABS системата си за мотоциклети.
Първият мотоциклет с ABS се появява през 1994г., като тогава системата е била много близка до тези на автомобилите, както по технология, така и по габарити и тегло. Поради това, разработчиците на този вид продукт постоянно търсят начини за намаляване на тези два параметъра.
С течение на времето и напредването на високите технологии, габаритите и теглото на ABS постоянно биват намалявани, но деветото поколение на технологията на Bosch определено е нещо невиждано до момента.
Гениалността на немските инженери е успяла да намали с цели 50% габаритите на последния им ABS, в сравнение с тези на настоящия, а теглото вече е около 1.5кг. Благодарение на това, системите ще могат да се монтират безпроблемно дори и на малки скутери.
Последното е от изключителна важност за безопасността, тъй като според проучвания от общо 52.5 млн. произведени мотоциклета в света през 2010-та, едва 1% от тях имат ABS, докато процентът на двуколесните превозни средства с такава система и работен обем на двигателя над 250куб.см. е 16.
Според друго изследване на специално създадената за целта немска организация GIDAS, 47% от инцидентите с мотоциклети са могли да бъдат предотвратени, ако те са разполагали с ABS. Проучване на шведските власти пък е доказало, че 38% от всички наранявания и 48% от всички смъртни случаи, свързани с катастрофи с мотори, също са могли да бъдат предотрватени с наличието на такава система.
Първият мотоциклет с ABS се появява през 1994г., като тогава системата е била много близка до тези на автомобилите, както по технология, така и по габарити и тегло. Поради това, разработчиците на този вид продукт постоянно търсят начини за намаляване на тези два параметъра.
С течение на времето и напредването на високите технологии, габаритите и теглото на ABS постоянно биват намалявани, но деветото поколение на технологията на Bosch определено е нещо невиждано до момента.
Гениалността на немските инженери е успяла да намали с цели 50% габаритите на последния им ABS, в сравнение с тези на настоящия, а теглото вече е около 1.5кг. Благодарение на това, системите ще могат да се монтират безпроблемно дори и на малки скутери.
Последното е от изключителна важност за безопасността, тъй като според проучвания от общо 52.5 млн. произведени мотоциклета в света през 2010-та, едва 1% от тях имат ABS, докато процентът на двуколесните превозни средства с такава система и работен обем на двигателя над 250куб.см. е 16.
Според друго изследване на специално създадената за целта немска организация GIDAS, 47% от инцидентите с мотоциклети са могли да бъдат предотвратени, ако те са разполагали с ABS. Проучване на шведските власти пък е доказало, че 38% от всички наранявания и 48% от всички смъртни случаи, свързани с катастрофи с мотори, също са могли да бъдат предотрватени с наличието на такава система.