Всичко започнало през далечната 1934г., когато бордът на директорите на BMW трябвало да вземе решение дали да вкара единствения прототип R7 в серийно производство. Той не одобрява байка, като обосновава решението си с думите „твърде тежко, твърде скъпо”.
В последствие прототипът е разглобен, пакетиран в дървен сандък и буквално забравен от всички до 2005г., когато след повече от 70 години „сън” архивни специалисти и техници от BMW Classic го намират.
Когато отворили сандъка, мотоциклетът бил в окаяно състояние. Той бил ръждясал, заради изтеклата от акумулатора киселина, но експертите били твърдо решени да реставрират напълно уникалната находка.
Работата по възстановяването на BMW R7 отнела цели 3 години, като им се налагало да търсят помощ от множество външни специалисти, но в крайна сметка трудът си е заслужавал. Сега байкът е една от основните атракции в музея на BMW и всеки посетител може да се наслади на стройната му фигура.
Винаги могат да му измислят една с повече 00 :)