Ако бъдещите байкове на BMW са в стила на така наречения Concept 6, който дебютира на стартиралото вчера изложение EICMA 2009 в Милано, то японските мотопроизводители определено трябва да се страхуват от загуба на лидерските си позиции.
Цифрата 6 в името на концепцията не е избрана на случаен принцип, а обозначава с колко цилиндъра е двигателят. Тъй като шестцилиндровите агрегати за автомобили на баварците притежават безупречна репутация, явно компанията е решила да приложи такива и при мотоциклетите.
Шестцилиндровият двигател на BMW Concept 6 е 1.6-литров, разработен специално за мотоциклети. Неговата мощност е 130к.с. при 9 000об/мин., колкото е и максималният му въртящ момент, който е наличен още при 2 000об/мин. Агрегатът е малко по-широк от четирицилиндровите на компанията, което е постигнато чрез иновативна конструкция с по-малко разстояние между цилиндрите.
Мощността на Concept 6 е близка до тази на байковете на BMW, оборудвани с 1.3-литрови, четирицилиндрови двигатели, но в същото време консумацията на гориво е по-ниска. Това е постигнато благодарение на „ride-by-wire” технология, позволяваща каране в няколко режима и оптимизираща разхода на гориво.
Concept 6 е проектиран да изглежда като cafe-racer, с авангарден външен вид, в който са внедрени множество високи технологии. 17-инчовите джанти и мощната спирачна система с петбутални дебеломери подчертават допълнително спортния характер на мотоциклета.
От BMW не разкриват дали именно Concept 6 ще е първият им байк с шестцилиндров двигател, който ще влезе в серийно производство, или ще е друг, разработен на негова база, но става ясно, че той ще допълни серията “K”, позиционирайки се над K 1300 GT, без обаче да се споменава кога е планирано да бъде въведен.
Цифрата 6 в името на концепцията не е избрана на случаен принцип, а обозначава с колко цилиндъра е двигателят. Тъй като шестцилиндровите агрегати за автомобили на баварците притежават безупречна репутация, явно компанията е решила да приложи такива и при мотоциклетите.
Шестцилиндровият двигател на BMW Concept 6 е 1.6-литров, разработен специално за мотоциклети. Неговата мощност е 130к.с. при 9 000об/мин., колкото е и максималният му въртящ момент, който е наличен още при 2 000об/мин. Агрегатът е малко по-широк от четирицилиндровите на компанията, което е постигнато чрез иновативна конструкция с по-малко разстояние между цилиндрите.
Мощността на Concept 6 е близка до тази на байковете на BMW, оборудвани с 1.3-литрови, четирицилиндрови двигатели, но в същото време консумацията на гориво е по-ниска. Това е постигнато благодарение на „ride-by-wire” технология, позволяваща каране в няколко режима и оптимизираща разхода на гориво.
Concept 6 е проектиран да изглежда като cafe-racer, с авангарден външен вид, в който са внедрени множество високи технологии. 17-инчовите джанти и мощната спирачна система с петбутални дебеломери подчертават допълнително спортния характер на мотоциклета.
От BMW не разкриват дали именно Concept 6 ще е първият им байк с шестцилиндров двигател, който ще влезе в серийно производство, или ще е друг, разработен на негова база, но става ясно, че той ще допълни серията “K”, позиционирайки се над K 1300 GT, без обаче да се споменава кога е планирано да бъде въведен.